Přednášky

Přednášky vede Ing. Pavel Moravec, Ph.D. další pokyny naleznete na jeho stránkách

Cvičení

  1. - Netbeans, HTML, JQuery, Onsen.
  2. - Template pro cvičení (práce s datem a časem, zadání je uvnitř).
  3. - Template pro cvičení (práce se základními prvky GUI).
  4. - Template pro cvičení (práce s úložištěm, zadání je uvnitř).
  5. - Template pro cvičení (práce s úložištěm + GUI, zadání je uvnitř).
    • Cílem je upravit template do podoby v následující video ukázce:
  6. - Zadání pro cvičení (.pdf, zadání i s návodem je uvnitř).
    • Cílem je zadání vypracovat do podoby jako v následující video ukázce:
  7. - Lurzovní lístek - odkaz na zadání (strany 7 a 8):.
    • Popis zadání:

    • Cílem je zadání vypracovat do podoby jako v následující video ukázce:

    • Poznámky:
      Template pro cvičení
      - kurzovní lístek je k dispozici ve formátu json na adrese: http://linedu.vsb.cz/~mor03/TAMZ/cnb_json.php
      - předpokládá se využití AJAX komunikace (využít lze např. $.getJSON() viz šablona nebo metody z předchozího cvičení/přednášek)
      - převod měn by měl fungovat oběma směry
      - dále se předpokládá využívat volitelné argumenty (datum, jazyk ) date=YYYY-MM-DD, lang={en|cs},
      - díky tomu je možné zjistit kurz zpětně k zadanému datu a v anglickém jazyce
      například:
      http://linedu.vsb.cz/~mor03/TAMZ/cnb_json.php?lang=en&date=2018-01-01
      - kurzovní lístek obsahuje atribut unit, ten je potřeba u některých měn brát při přepočtu v potaz, např. 1 euro = 27.635, ale 100 rouble = 32.098
      BONUS:
      - využití vylepšeného listu s vyhledáváním
      - využití SSE (Server-Sent Events) viz přednášky, SSE je možné nastavit jako argument sse={y|n}
  8. - Template pro cvičení.
    • Cílem úkolu je rozšířit úkol číslo 7 s převodníkem měn o vykreslení grafu, který bude znázorňovat, jak se daný kurz měnil v posledních měsících. V aktuálním úkolu není potřeba řešit funkční převod, ale po výběru dané měny vykreslit příslušný graf, jak je ukázáno na video ukázce. Úkol tedy mohou řešit i ti, kteří nedělali samotný převodník. Cílem je tedy zadání vypracovat do podoby jako v následující video ukázce:
  9. - Herní framework.
  10. Základní template pro ukázku na cvičení
    Rozšířený template, který je ve video ukázce
    • Cílem úkolu je (viz video ukázka + .pdf):
      Experimentovat s animacemi hráče, s map editorem (tvorba vlastní mapy), kolizním systémem, atd.
      Po mapě se budou náhodně generovat předměty, které bude hráč sbírat a za které dostane body.
      Přidat text, který bude zobrazovat nejlepší skóre to se bude dekrementovat, pokud v časovém limitu hráč nenarazí na žádný předmět
      Přidat nepřítele (další herní postavu), který se bude po mapě pohybovat zároveň s hráčem.
  11. Pokračování v předchozím úkolu - přidání zvuků, ukládání skóre do úložiště, vylepšený pohyb nepřátel (například jiný než náhodný), atd.
  12. Základní template s jedním zvukem
    Další informace o přidání zvuku najdete ve video ukázkách v systému LMS: LMS
    v LMS také naleznete informace o projektu - pokud o nějak máte zájem (není povinný) je nutné si nahlásit téma
  13. Pokračování v předchozím úkolu - přidání více map, menu (může obsahovat například výběr levelu, vypnutí zapnutí zvuků), ukládání skóre do úložiště pro každý level (JSON), přidání střelby, atd.
  14. Ukázkový template se základním menu + přepínámí levelů
  15. geolokace, poloha telefonu, kompas, atd. (o tyto prvky můžete rozšířit hru - například o vibrace, o ovládání pomocí naklánění telefonu. Případně udělat aplikaci, která je ukázána v následujícím .pdf na poslední straně)
  16. Práce s nativním rozhraním prostřednictvím Apache Cordova (PhoneGap 3) - geolokace, poloha telefonu, kompas.
    geolocation
    accelerometer
    remote-debugging